Πέμπτη 16 Ιουλίου 2015

Συνέντευξη στη μαθήτρια Κική Καραστάθη που συγκέντωσε 19.224 μόρια στη Λιβαδειά

Μεγάλη επιτυχία σημείωσε στις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις η μαθήτρια του 2ου Λυκείου Λιβαδειάς, Καραστάθη Κυριακή (Κική) που  κατάφερε να αριστεύσει ανάμεσα σε δεκάδες μαθητές και να λάβει τη πρώτη θέση στην βαθμολογική κατάταξη της θεωρητικής κατεύθυνσης στη Λιβαδειά.

Συγκεκριμένα, αγγίζοντας πολύ υψηλές βαθμολογίες στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα : Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής παιδείας 18.3, Βιολογία Γενικής Παιδείας 19.8, Αρχαία Ελληνικά  18.5, Ιστορία 18.6, Λατινικά  19.7, Νεοελληνική Λογοτεχνία  18.8, συγκέντρωσε στο πρώτο πεδίο Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Σπουδών 19.224 μόρια ανοίγοντας με αυτόν το τρόπο τον δρόμο της εισαγωγής της στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Έχοντας πλέον απαλλαγεί από το άγχος των εξετάσεων, απολαμβάνοντας τις καλοκαιρινές της διακοπές και αναμένοντας την ανακοίνωση των φετινών βάσεων εισαγωγής η Καραστάθη Κική μοιράστηκε μαζί μας την χαρά της για το αποτέλεσμα, τις αγωνίες και τους κόπους που την συνόδευσαν όλο αυτό το διάστημα. Καθώς επίσης μας μίλησε για τα μελλοντικά της σχέδια.

Ποια ήταν πρώτα σου συναισθήματα όταν είδες τα αποτελέσματα των εξετάσεων; Υπήρχαν πράγματα που θυσίασες ή στερήθηκες κατά την διάρκεια της προετοιμασίας σου για την εισαγωγή σου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;

Το πρώτο συναίσθημα στην θέαση των αποτελεσμάτων ήταν φυσικά η χαρά, η ανακούφιση και  η αίσθηση της δικαίωσης των κοπών μου. Και όπως λένε, το αίσθημα της ικανοποίησης είναι '' ευθέως'' ανάλογο του κόπου που κατέβαλε κανείς. Η  χαρά μου ήταν τεράστια γιατί τη χρονιά που πέρασε αναγκάστηκα να τροποποιήσω πολύ την καθημερινότητα μου. Η Γ' λυκείου είναι πολύ πιεστική από άποψη χρόνου και αυτό είχε ως αποτέλεσμα εκουσίως να περιορίσω και τις εξόδους μου και τις αγαπημένες μου δραστηριότητες. Λαμβάνοντας υπόψη και την ηλικία μας , ένα φορτωμένο πρόγραμμα σε συνδυασμό με την έλλειψη ελεύθερου χρόνου ήταν μεγάλη ''θυσία'' και  ήλπιζα πως θα δικαιωθεί εν τέλει. Επιπλέον, έχοντας βιώσει και το άγχος το σχετικό με τα θέματα των εξετάσεων κατά τις εβδομάδες της εξέτασης, που τουλάχιστον στην κατεύθυνση μου οι απόψεις διίσταντο για τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εξαφάνισε  το άγχος της αναμονής.

Η οικονομική κατάσταση της χώρας και το υψηλό ποσοστό ανεργίας που υπάρχει αυτήν την στιγμή στους νέους απόφοιτους ΑΕΙ/ΤΕΙ επηρέασε την επιλογή σχολών στην συμπλήρωση του μηχανογραφικού σου;

Η παρούσα κατάσταση καθώς και η κρίση που κορυφώθηκε τον τελευταίο μήνα  σαφώς επηρέασε ως ένα βαθμό τις σκέψεις μου για την επιλογή σπουδών , χωρίς όμως να οδηγήσει σε κάποια ριζική αλλαγή. Εξαρχής δηλαδή, είχα στο μυαλό μου την ΣΣΝΣ και τα τμήματα της Νομικής, ωστόσο η υψηλή βαθμολογία που απαιτούν και οι δύο επιλογές , καθώς και ο πολύ μικρός αριθμός εισαχθέντων στο πρώτο (10 )  μέχρι την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων,  δεν μου επέτρεπε να αποφασίσω εκ των προτέρων. Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων η απόφαση ανάμεσα στις δύο σχολές ήταν δύσκολη και προσανατολίστηκα βάσει και των συγκυριών, ως προς την δήλωση της πρώτης επιλογής (ΣΣΑΣ τελικά) .

Τα κριτήρια σου ήταν η άμεση επαγγελματική αποκατάσταση ή κάποια σχολή αρεσκείας σου;

Βασικό κριτήριο αποτέλεσε το αντικείμενο των σπουδών , η νομική επιστήμη , το οποίο έθεσα ως αδιαπραγμάτευτη βάση , εφόσον το είχα αποφασίσει από τα μέσα της χρονιάς. Ταυτόχρονα όμως, συνυπολόγισα και την εξασφάλιση επαγγελματικής αποκατάστασης γι' αυτό εν μέρει στράφηκα με μεγαλύτερη σιγουριά προς την ΣΣΑΣ όπου παρέχεται άμεση και πλήρης επαγγελματική αποκατάσταση.

Η υψηλή βαθμολογία δίχασε καθόλου την επιλογή σου;

Από τα μέσα της χρονιάς είχα κατασταλάξει στις πρώτες μου επιλογές, οπότε η ανακοίνωση της βαθμολογίας μου έδωσε απλώς τη δυνατότητα να μπορώ να επιλέξω ελεύθερα όποια σχολή ήθελα. Προβληματίστηκα λοιπόν μόνο για την τοποθέτηση της ΣΣΑΣ ως πρώτη επιλογή στο μηχανογραφικό. Εξάλλου υπολείπονταν και κάποιες άλλες εξετάσεις (αθλητικές , υγειονομικές, ψυχομετρικές )  που θα έπρεπε να επιτύχω προκειμένου να μπορώ να τη δηλώσω.

Αν υπήρχε κάποιο Πανεπιστημιακό Ίδρυμα στην περιοχή της Λιβαδειάς θα σκεφτόσουν να βρίσκεται ανάμεσα στις σχολές προτίμησης σου;

Δυστυχώς η οικονομική συγκυρία των τελευταίων ετών υπαγορεύει την αναζήτηση σπουδών στη πιο κοντινή στο τόπο κατοικίας περιοχή. Ωστόσο, η αλήθεια είναι πως θα προτιμούσα να φύγω από την πόλη διότι πιστεύω ότι η γνωριμία μια άλλης πόλης και η νέα αρχή σε αυτή είναι τεράστια πηγή εμπειριών που ένας νέος πρέπει να βιώσει προτού αποφασίσει συνειδητά να επιστρέψει ή όχι στην πόλη του, μετά τις σπουδές τους.

Πέρα από την προσωπική σου προετοιμασία και τις γνώσεις που παρέχονται αυτήν την στιγμή στο σχολείο στράφηκες σε εξωσχολική βοήθεια κατά την διάρκεια των σχολικών σου χρόνων;

Εξωσχολική βοήθεια αναζήτησα με την είσοδο μου στα ...δύσκολα! ,δηλαδή,  στο Λύκειο. Ξεκίνησα  φροντιστήριο σε ομαδικό τμήμα στα βασικά μαθήματα στην Α' Λυκείου και στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα στη Β' και Γ' Λυκείου .

Θεωρείς ότι  η εξωσχολική βοήθεια για την προετοιμασία ενός παιδιού είναι απαραίτητη για να πετύχει την εισαγωγή του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;

Η εξωσχολική βοήθεια για την επιτυχία στις Πανελλαδικές είναι απαραίτητη για τον πολύ απλό λόγο ότι οι εξετάσεις αυτές έχουν πολύ μεγάλο ανταγωνισμό. Έτσι, δεν αρκεί μια καλή προετοιμασία που μπορεί να επιτευχθεί με τη βοήθεια του σχολείου και την προσωπική προσπάθεια. Θα πρέπει να ανταγωνιστεί κανείς, εξίσου καλά προετοιμασμένους μαθητές από όλη την Ελλάδα , οι οποίοι λαμβάνουν επιπλέον ενίσχυση στην προσπάθεια τους. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να αναφερθώ όμως και σε δύο μεγάλους μύθους που αφορούν στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Ο πρώτος αφορά στο ότι το δημόσιο σχολείο δεν προσφέρει στον υποψήφιο εφόδια για τις εξετάσεις. Προσωπικά, σε όλη  τη διάρκεια της σχολικής μου ζωής έχω λάβει πολύτιμα γνωστικά εφόδια από τους δασκάλους και καθηγητές μου σε όλες τις σχολικές βαθμίδες. Ιδιαίτερα δέ  στη Γ' Λυκείου , οι καθηγητές μου στο 2ο Λύκειο και η βοήθεια που μου προσέφεραν όλη τη χρονιά είναι η μεγαλύτερη απόδειξη ότι το δημόσιο σχολείο μπορεί και  προσφέρει πολύτιμες γνώσεις, υπό τις αντίξοες βέβαια συνθήκες που και αυτό λειτουργεί, και πολλές φορές εμείς οι ίδιοι, οι μαθητές, δεν  είμαστε πρόθυμοι να τις αξιοποιήσουμε.
Ο δεύτερος μύθος αφορά στο ότι η εξωσχολική βοήθεια ,προκειμένου να αποβεί αποδοτική, θα πρέπει να είναι και εξατομικευμένη. Αντίθετα, προσωπικά πιστεύω, και γι' αυτό επέλεξα αυτή τη λύση , ότι η ομαδική συμπληρωματική βοήθεια μπορεί να είναι με διαφορά πολύ πιο αποδοτική λόγω του πνεύματος της άμιλλας, της δυνατότητας ανταλλαγής απόψεων και επίλυση αποριών από τις ερωτήσεις συμμαθητών και φυσικά της χαλάρωσης από το πιεστικό πρόγραμμα που απαιτεί πολλές ώρες διαβάσματος στο σπίτι.

Ένα μήνυμα που θα ήθελες να  στείλεις στα παιδιά που θα προετοιμαστούν φέτος για τις Πανελλαδικές εξετάσεις. Τι θα τους συμβούλευες;

Κατ' αρχάς εύχομαι καλή αρχή και καλή δύναμη , καθώς οι μαθητές της Γ' Λυκείου  ξεκινούν την προετοιμασία τους από την καλοκαιρινή περίοδο. Την Τρίτη τάξη  και τις εξετάσεις τις σκεπάζει ένα ''πέπλο" παραφιλολογίας αλλά τελικά οι εξετάσεις είναι όπως και όλες οι άλλες εξετάσεις, ενώ μόνο η χρονιά αποτελεί  μια μυθοποιημένη κατάσταση. Το μόνο που χρειάζεται είναι καλή οργάνωση του χρόνου, εμπεριστατωμένο διάβασμα και κυρίως όχι υπερβολές...! Τέλος, αν μπορούσα να δώσω μια μόνο συμβουλή θα ήταν οι μαθητές της Γ' -και όχι μόνο- να είναι  καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς  ''άπληστοι'' με τη γνώση και με όλους τους ανθρώπους που θα έχουν όρεξη και διάθεση να μοιραστούν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους..! Και φυσικά να απολαύσουν την τελευταία χρόνια της σχολικής ζωής με τις υπέροχες στιγμές που τη συνοδεύουν!

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια; Υπάρχει η σκέψη για συνέχιση των πανεπιστημιακών σου σπουδών στο εξωτερικό ή ακόμη και σκέψη για την επαγγελματική σου αποκατάσταση σε κάποια άλλη χώρα;

Αρχικά αναμένω την ανακοίνωση των βάσεων για να δω αν θα είμαι ανάμεσα στα δέκα άτομα που παίρνει το τμήμα ΣΣΝΣ. Μια και οι μετεκπαιδεύσεις είναι απαραίτητες στην σημερινή ανταγωνιστική αγορά εργασίας δεν αποκλείω την μετέπειτα συνέχιση σπουδών στο εξωτερικό , αν το επιτρέπει βέβαια η οικονομική κατάσταση. Όσο για την εύρεση εργασίας στο εξωτερικό αυτή τη στιγμή δεν σκέφτομαι την αναζήτηση διεξόδων εκτός Ελλάδας.

Θα ήθελες να ευχαριστήσεις κάποιους ανθρώπους που σε βοήθησαν και σε στήριξαν όλο αυτό το διάστημα;

Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους καθηγητές μου στο 2ο Λύκειο Λιβαδειάς  και τους καθηγητές μου στο φροντιστήριο ΠΑΙΔΕΙΑ , τόσο για τις γνώσεις που μου παρείχαν, όσο και για την συναισθηματική στήριξη κατά τη διάρκεια  της γεμάτης πίεση χρονιάς που πέρασε , αλλά και ευρύτερα για τα όσα αποκόμισα από εκείνους, όχι μόνο ως εκπαιδευτικούς αλλά και ως ανθρώπους. Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω και τον προπονητή  μου κ. Γιώργο Δημητρίου για την προετοιμασία προκειμένου να πετύχω στις αθλητικές δοκιμασίες για την εισαγωγή μου στη ΣΣΑΣ.

Να ευχαριστήσουμε με την σειρά μας την μαθήτρια για την όμορφη συνομιλία μας. Ευχόμαστε τα όνειρα της να πραγματοποιηθούν και ελπίζουμε σε μια καλή φοιτητική και επαγγελματική σταδιοδρομία!!! 


Συνέντευξη : Νεκταρία Ζιώγα


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου